سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
با یک لبخند چطورین؟
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز


  براساس یافته‌های پژوهشگران مرکز تکثیر و پرورش جانوران آزمایشگاهی دانشگاه تربیت معلم، زهر زنبور عسل در درمان بیمای MS مؤثر است.


 

 

دکتر محمد نبیونی،‌ عضو هیات علمی دانشگاه تربیت معلم و مجری طرح با بیان این که نتایج این تحقیق برای ارائه در کنفرانس «طب تکمیلی» در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پذیرفته شده است، خاطرنشان کرد: در اجرای این تحقیق، بیماری MS به موشهای صحرایی نژاد «ویستار» القا شد، سپس تاثیر زهر زنبور عسل روی این موش‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

 

  

وی تصریح کرد: طی این بررسی، غلافهای میانی اعصاب ملینی با تاثیر زهر زنبور عسل شروع به بازسازی و ترمیم کردند.

دکتر نبیونی خاطرنشان کرد: بیماری MS نوعی اختلال در سیستم عصبی مغز است که در نوع شدید آن منجر به مرگ بیمار می‌شود. در بیماری MS بیمار با تخریب سیستم عصبی روبه رو و منجر به تخریب غلاف‌های میانی اعصاب ملینی می‌شود.

وی گفت: این تحقیق یکی از بخش‌های طرح تحقیقاتی جامع تاثیرات بیولوژیک زهر زنبور عسل است که تاثیر زهر این حشره در درمان بیماری‌های دیگر نیز در دست تحقیق و بررسی است.

گفتنی است این طرح تحقیقاتی توسط ساره رجبی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته سلول تکوینی و با راهنمایی دکتر نبیونی به مدت یک سال در مرکز تکثیر و پرورش جانوران آزمایشگاهی دانشگاه تربیت معلم به نتیجه رسیده است.

مرکز تکثیر و پرورش جانوران آزمایشگاهی اردیبهشت ماه سال گذشته در پردیس دانشگاه تربیت معلم گشایش یافت.




موضوع مطلب :




 
   
A Deep Freeze Password has not been set up. Would you like to set the password now? To gain access to the Deep Freeze Logon Screen, press SHIFT and double click on the Deep Freeze icon.
متن شما

متن مورد نظر